Een vragenlijst voor lezers

I vond dit op de BluChickenNinja blog [Engels], en zij vond het op haar beurt op The Bookie Monsters [ook Engels]. Enjoy! Google translate doet dat helemaal niet slecht trouwens.

1. Wat is je favoriete boek?
Mijn favoriete boek tot nog toe is Foundation door Isaac Asimov. Ik weet niet zeker waarom. Ik hou gewoon van alles wat erin staat.

2. Wat zijn je doelen? Voor het jaar? Voor je leven?
Mijn doel voor dit jaar is om een ​​baan te vinden die ik leuk vind. Dat leuk vinden is belangrijk want ik betwijfel of ik anders mijn angsten wandelen zal kunnen sturen. Levensdoelen (zo zullen we het maar vertalen) zijn om de wereld rond te reizen en zoveel mogelijk mensen te ontmoeten.

3. Ben je een schrijver? Als dat zo is, vertel me over je werk.
Ik ben geen schrijver van boeken of goede verhalen, en ik zou het zeker niet voor de kost doen, maar ik vind het wel leuk om poëzie te schrijven en ik heb ook veel plezier met deze blog.

4. Als je overal in de wereld kon gaan, waar zou je gaan?
Ik denk dat ik hier zou blijven. Ik hou wel van reizen enzo, maar ik hou ook zo veel van ons huisje en van zo dicht bij mijn vrienden te wonen.

5. Wat was de laatste film die je in de cinema zag en was het de moeite?
Ik kan het me echt niet herinneren. Is dat slecht of wat?

6. Ik ben benieuwd, zijn er boeken die je hebt geprobeerd om te lezen en gewoon niet kon afmaken? Dit is een geen oordeel zone.
Er is eigenlijk maar één boek waar ik geen interesse in heb om uit te lezen. Het ding is dat ik me niet eens de naam kan herinneren. Het is het eerste boek in een vijfdelige serie (geloof ik). Ik heb dat boek meer dan 10 jaar geleden gekocht. Het was fantasie. De schrijfstijl en woordkeuze klikte echt niet met mij. Boeken waar ik veel moeite mee heb, maar die ik eigenlijk wel wil uitlezen omdat het klassiekers zijn, zijn In de Ban van de Ring en Catch 22. Het laatste boek dat ik wil vermelden is (denk ik getiteld) De Winter Koning. De reden dat ik deze niet kon uitlezen is eigenlijk een beetje dom. Ik begon hem te lezen en vervolgens ben ik het boek verloren :p

7. Ben je momenteel bezig met een nieuw boek/project? Als het geheim is, hoef je het niet te vertellen, en in dat geval hoop ik dat het goed gaat.
Mijn huidige project (als je dat zo mag noemen) is om te stoppen met het doen van zo veel verschillende dingen. Ik ben twee boeken aan het lezen, een avondtasje aan het breien, een puzzel aan het leggen, wenskaarten aan het maken en een tapijtje aan het maken. Om heel eerlijk te zijn is het wel een beetje teveel aan het worden, vooral omdat het voelt dat ik aan dit alles tegelijk bezig ben.

8. Als je zou kunnen in een van uw favoriete boeken te leven, welke zou je kiezen?
In de Harry Potter-wereld met een tovenaar als kind zodat ik het beste van beide werelden heb.

9. Zijn er boek adaptaties (naar film) waarvan je denkt dat ze gewoon ongelooflijk zijn? of net het omgekeerde?
Geen van beide om eerlijk te zijn. Ik vind altijd wel een paar dingen die ik niet zo graag heb, maar ik zou nooit zeggen dat ik een hekel aan een adaptatie heb. Een van mijn vrienden vertelde me om noorderlicht te lezen. Zo zou ik blijkbaar dan wel een hekel hebben aan “het gouden kompas”. Maar vermits ik dat nog moet doen, onthoud ik mijn oordeel.

10. Waar kijk je naar in een boek dat je wilt lezen? Wat is het eerste ding dat je aandacht trekt?
De titel. Ik hou van woorden. Vervolgens de kaft en tenslotte de beschrijving op de achterflap. De titel is hetgeen wat mij moet laten denken “hmm, ik vraag me af waar dit over gaat”

11. Als je een auteur bent, wat doe je als je voor het eerst een idee voor een boek te krijgen?
Ik schrijf poëzie, en het eerste wat ik altijd heb is een emotie. Als ik daar iets over wil schrijven zet ik mij neer met pen en papier.

12. Wat is je favoriete (en minst favoriete) genre?
Voor mij is mijn meest geliefde (en gelezen) genre fantasie. Het is nogal generiek en dat kan mogelijks romantiek, of jonge volwassen literatuur of avontuur zijn. En zelf die laatste term is nogal breed. Ik ben geen fan van oorlog literatuur.

13. Als je gelijk welke schrijver zou kunnen ontmoeten (dood of levend), wie zou dat dan zijn?
Ik denk Terry Pratchett, want naast het feit dat hij een geweldig auteur was, leek hij mij ook een heel toffe peer.

14. Heb je liever fictie of non-fictie?
Ik kan niet zeggen dat ik een voorkeur. Vroeger las ik nooit non-fictie, maar dat veranderde toen ik naar de universiteit ging. Ik heb nog veel meer fictie in mijn “gelezen” lijst op goodreads, en er staat ook nog veel meer fictie dan non-fictie op de to-do lijst moet ik wel toegeven. Ik ben geneigd om non-fictie in een vluggertje en in stukjes te lezen, terwijl ik voor fictie veel meer mijn tijd neem.

15. Zijn er personages die iedereen houdt dat je niet kunt staan? Of vice versa?
Ik weet het niet (ik weet dat dit een echt “lame” antwoord is)

16. Wat vind je leuk om te doen naast lezen/schrijven?
Ik maak graag wenskaarten en brei ook graag. Daarnaast hou ik enorm van videospelletjes spelen en het spelen van rollenspelen. Mijn favoriet sinds begin vorig jaar zijn de Pathfinder “levende campagnes”.

17. Als je zou kunnen worden herinnerd voor een ding, wat zou het zijn?
Dat ik een vriendelijke persoon ben en dat vriendelijk zijn echt werkt.

18. Wat is je favoriete “guilty pleasure” boek?
Ik hou van alle boeken die ik me herinner dat ik gelezen heb. Ik weet eigenlijk niet of er iets in dat lijstje staat dat als een “guilty pleasure” gezien kan worden. Voel je vrij om mij hierbij te helpen: https://www.goodreads.com/review/list/11612970-eva-wassenhove?shelf=read Ik zou zeggen misschien de boeken van Norah McClintock.

19. Heb je een lees doel voor dit jaar?
Ik ging van 6 boeken vorig jaar (wat ik deed) tot 12 boeken dit jaar, en ik ben nu al achter op schema :p

20. Vertel me iets over jezelf dat ik niet heb gevraagd. Een lukraak feit. Een bizarre truc. Iets boeiend.
Ik ben erg benieuwd om hert met rode wijn en chocolade saus uit te proberen. We gaan het normaal deze avond klaarmaken als alles goed gaat. Ik zal verslag uitbrengen in de blog die ik zondag zal schrijven.

Geef een reactie

