Vijftien Favoriete Feestelijkheden Tag

Vijftien Favoriete Feestelijkheden Tag

Favoriet feestelijk eten
Mince pies – Engelse met gekonfijt fruit gevulde zoete gebakjes

Favoriete rendier
Ik heb ze nooit echt gekend, maar er is er wel eentje waarvan ik de naam ken en die er best wel schattig uit ziet: Rudolph.

Favoriete dag van de periode vanaf kerstmis tot midden januari
Dat was vroeger altijd 3 januari waar we in de lagere school altijd gingen drie koningen zingen voor centjes. Dat was altijd super plezant. Nu is dat kerstdag (want kerstavond telt niet mee in die periode, anders zou het dat zijn). Dat is omdat er dan heel veel pakjes te openen zijn en dat is zoooo leuk 🙂

Favoriete kerstliedje
I hou enorm van “Carol of the Bells” in al haar versies, remixes en genres.

Favoriete kerstcadeau
Ik kan niet echt een beste of favoriete kerstcadeau bedenken, maar eentje dat ik mij altijd zal herinneren en eentje waar ik superblij om was, was toen ik een gigantische pot Nutella kreeg van wel 5kg. Ik heb die veel te snel opgegeten om gezond te zijn haha.

Favoriete feestelijke film
Hier moet ik akkoord gaan met Chrissie. Dat is absoluut Home Alone. Het is een hilarische en gewoon heel goeie film. Ik moet die dit jaar echt nog eens bekijken vind ik.

Favoriete feestelijke crackers speelgoed
Vorig jaar kocht ik een paar zeer grote crackers met mini bordspelen in. Dat was heel leuk. Ik weet wel niet hoe lang ze het overleefd hebben…

Favoriete crackers grap
Q: What do you get when you cross a snowman with a vampire?
A: Frostbite!
Dit heb ik niet vertaald omdat het eigenlijk niet vertaald kan worden.

Favoriete Kerstmis decoratie
Overal kerst lichtjes!! 😀

Favoriete geparfumeerde kaars geur
Ik heb er nooit zelf een gehad maar ik denk moest ik er eentje willen uitproberen die ik graag zou hebben zal dat waarschijnlijk de geur van kaneel zijn. Iemand een tip waar ik een goeie zou kunnen vinden?

Favoriete Kerst reclame
The reclame van Coca Cola op TV maakt mij altijd blij en doet mij altijd heel veel uitkijken naar Kerstmis. Dat is dus zeker mijn favoriet.

Favoriete feestelijke traditie
Kerstcadeautjes open maken! En de kerst “stockings” in het VK vind ik ook heel leuk. Het is een beetje als Sinterklaas (wat ze hier niet hebben). En het samenzijn met de hele familie is ook altijd super.

Plaats om Kerstmis te vieren
Het is altijd een beetje een dilemma voor Kerst. In het VK doen ze niks op kerstavond, dus dan is het veel leuker om in België te zijn. Maar dan op Kerstdag ’s morgens is het zo leuk met die stockings, dus dan wil je eigenlijk hier zijn. Het zal wachten zijn tot het instant reizen is uitgevonden zeker?

Favoriete Kerst feit
Zijn er dan Kerst feiten? Wacht ekes [aan het googelen] …
Deze is een hele goeie: wist je dat er nog altijd wetgeving bestaat in Groot-Brittanie die zegt dat het verplicht is naar de kerk te gaan op Kerstdag? In diezelfde wetgeving staan ook de andere heilige dagen en de vasten. Dit alles wordt echter niet meer afgedwongen. Ik denk gelukkig maar voor vele mensen want daar staat nog eens bij dat je met geen enkel soort voertuig naar de kerk mag gaan op Kerstdag. Amaai als iedereen te voet moet gaan… Deze feiten heb ik gehaald bij http://www.christmasfacts.net.

Favoriete accessoire voor de sneeuwman
De knopen! Ik hou zo van knopen.

Dank je wel aan Chrissie van Manchesterflickchick om mij te nomineren.

Geef een reactie

