Het is altijd leuk je te zien

Ongeveer een week geleden was ik weer eens in de bibliotheek voor wat “quality time researching”. Dat lijkt mij veel moeilijker te lukken wanneer ik thuis zit. Ik ontmoette daar een van mijn klasgenoten. Ik was een tijdje niet in de bibliotheek geweest en vermits ik maar een les meer volg zien we elkaar niet zoveel. We praatten wat over vanales en nog wat, inclusief schoolwerk natuurlijk, vermits dat (meestal toch) voor een student een behoorlijk stuk van zijn leven uitmaakt. Toen het gesprek ten einde was zei hij “het is altijd leuk je te zien”. Op zich is daar niks speciaal aan, maar de manier waarop hij het zij maakte het zo ontzettend gemeend. Ik vroeg mij af of ik dan echt zo aangenaam ben. Ik moest er bijna van blozen. Ik? Aangenaam om te ontmoeten en mee te praten? Echt? Ik vroeg het aan mijn man en hij zei dat dat natuurlijk een feit is. Jij bent geweldig! zei hij. Maar zijn mening telt niet altijd voormij vermits liefde blind is en zo van die dingen. En toen dacht ik aan het mailtje dat ik onlangs van mijn mama gekregen had. Ze zei daarin dat ik niet besefte hoe lief ik wel ben. Maar opnieuw, zij is mijn mama dus natuulijk zou ze dat zeggen. Maar iedereen die ik ontmoet zegt dat op een of andere moment wel. En ik snap het niet goed want ik zie het zelf niet. Misschien is het wel iets dat ik naar buiten uitstraal en vermits dat enkel naar de buitenrichting gaat, voel ik het niet. Anders zou ik het toch al lang geweten hebben? Ben ik alleen in het verbaasd zijn hoe andere mij vaak graag hebben?

3 thoughts on “Het is altijd leuk je te zien

  1. Hoyhoy, hier ben ik weer. Vandaag is de meteorologische winter voorbij en… over er een week is mijn Engelse dochter jarig πŸ™‚
    Wens je een zonnige maand met veel helderheid en licht (ook in dat hoofdje van jou) πŸ˜‰
    Znoentjes, la mama

  2. Pingback: Mijn 2014 (deel 2) | Verstrooid Hoofdje

Geef een reactie

