Mijn Valentijn verhaal

Ik herinner mij nog hoe mijn eerste serieus vriendje altijd iets romantisch deed voor Valentijn. Ik was daar toen echt dol op. Ik weet nog hoe een jaar hij maar bleef en bleef rondrijden om te eindigen waar we vertrokken waren. En binnen had hij een picknick met theelichtjes klaar gezet. Echt lief! Door de jaren heen zijn mijn gevoelens over Valentijn wel veranderd. Dit komt onder meer door de frustratie die soms geuit werd door vrienden die single waren. Maar ook omdat er eigenlijk een fout zit in het concept van Valentijn. Ik heb het al op vele blogs gelezen maar ik wou het toch nog eens herhalen. Waarom zou je liefde maar op een dag heel speciaal tonen? Ik vind dat dat best iets mag zijn dat het hele jaar door gebeurd, en dat natuurlijk ook naar vrienden en familie toe.

Ik en mijn man, het resultaat van het tweede serieuze vriendje 😉 , hebben geen traditie (of zeg ik best nog geen?). Ik herinner mij zelf niet meer wat we de eerste Valentijn samen hebben gedaan. Het was op een dinsdag en de enige reden dat ik dat weet is omdat ik het opgezocht heb. Vorig jaar gingen we op Valentijn naar een LARP game. Het gaf ons helemaal niet dat we daardoor Valentijn moesten “missen”. De dag erna zijn we wel samen op restaurant geweest. Voor dit jaar is er (voorlopig) ook nog niks gepland. De dag betekent voor mij eigenlijk ook niet zoveel. Misschien komt dat wel omdat ik in België niet gebombardeerd werd met Valentijn reclame, wie weet.

Geef een reactie

