Aanvaarden is moeilijk

Ik spreek hier niet enkel over iets wat je krijgt, zoals een cadeautje. Dat vind ik ook moeilijk voor een of andere reden, alsof ik het nooit echt verdiend heb. Maar nog moeilijker is om te aanvaarden dat ik geen slecht mens ben. De meerderheid van jullie die dit leest zal dit waarschijnlijk helemaal niet begrijpen. En toch, zolang ik het mij kan herinneren heb ik altijd een immense haat tegenover mijzelf gekend. Ik weet niet waarom, want iedereen rondom mij (vrienden, familie etc) zegt steeds hoe lief en vriendelijk ik ben. En toch blijft het hangen. Onlangs is het terug serieus verergert en dat inspireerde mij voor dit gedicht.

Ik val
steeds weer opnieuw
Ik val in een schaduw zo zwart
dat het mijn ziel vergiftigd
Het is haat
een blinde haat
verdorven
op een dwaalspoor
Het slaat toe
steeds weer opnieuw
Het dwingt me pijn te hebben
en overtuigt me dat ik het verdien
Ik geloof het
en val
steeds weer opnieuw
in een verdorven blinde haat
verpletterend
kwetsend
steeds weer opnieuw

Geef een reactie

