De enige wie ik niet kan vergeven is mezelf

Voor ik mijn man ontmoette, realiseerde ik mij niet hoe belangrijk vergeving is. Hij leerde mij waarom en hoe echt te vergeven. Ik ben geen afgunstig persoon en ben dat nooit geweest. Ik ben nogal meegaand, ok met veel dingen die rond mij gebeuren, maar had tot voor een paar jaar nog nooit iemand actief vergeven. Het is heel erg bevrijdend om te zeggen ’t is ok, ik vergeef je, zelfs als je het niet tegen de persoon zelf zegt. Er is maar een iemand wie ik nog niet kan vergeven, en dat is mezelf. Wat heb ik dan gedaan, vraag je je misschien af, om die vergeving nodig te hebben? Ik heb geleefd. Soms zeg ik domme dingen voordat ik nagedacht heb, ik breek wel eens een glas omdat ik af en toe wat lomp ben en ik lieg wel eens om mijzelf of een ander te beschermen. Dit zijn geen dingen die in de huidige samenleving als echt slecht beschouwd worden, maar ik ben zeer hard tegenover mijzelf. Ik vind van mezelf dat ik omwille van wat ik wel eens doe, een slecht persoon ben, zelfs al denk ik dat niet van een ander persoon die diezelfde dingen doet. Ik laat je wel weten wanneer ik erin geslaagd ben mezelf te vergeven.

Geïnspireerd door de daily prompt: BFF’s met als vraag: wat is de belangrijkste les die je geleerd heb van de persoon waar je het dichtste bij staat.

Geef een reactie

